Om oss / teamet

om oss.png
 

Så här kan processen med ett uppdrag se ut:

  1. Först möts vi för att få höra mer om era utmaningar inom hållbarhet, varumärke och kommunikation. Självklart är första mötet kostnadsfritt. Ingen ska behöva köpa grisen i säcken.

  2. Om tycke uppstår från båda håll så går vi vidare med att formulera utmaningen och projektet. En budget sätts, en projektgrupp skräddarsys och sen är vi redo att sätta igång.

  3. För oss är resan lika viktig som målet. Det kan låta klyschigt men vi tycker verkligen att det stämmer. Alla vill väl ha kul på jobbet och få jobba med människor som är härliga att ha i sin närhet. Vi är också måna om att du som kund är en del i projektet så att kunskap delas åt båda håll. När vi lämnar över projektet vill vi inte bara lämna en nöjd kund utan en mer kunnig kund.

  4. Vi gillar långsiktiga relationer och förhoppningsvis så fortsätter vi jobba ihop i flera projekt. Därför erbjuder vi våra kunder månadsavtal där vi går in som strategisk rådgivare och kreativ partner. Du väljer om du vill gå på en date då och då eller ingå en mer långsiktig och lojal relation med oss. Valet är ditt.

Det är er specifika utmaning som styr vilken arbetsgrupp du får jobba med hos oss. Men nyckeln till att kunna jobba framgångsrikt med gig-team är att ha en riktigt erfaren och och vass person som leder arbetsgruppen. Där behövs kompetens inom både strategi, projektledning och kreativ ledning. Ingen strategi är bättre än sitt genomförande och därför har vi en kärntrupp där minst en av oss alltid är med i projekten vi gör.

Här är vi:

Anneli Hansson- Kreativ strateg
Som grundare av Happy islands är Anneli kundansvarig för våra projekt och sätter samman rätt team för uppdraget. Hon har mångårig erfarenhet av strategiskt varumärkesarbete och av att leda kreativa team inom design och kommunikation.

Kristina Risberg - Kreativ strateg
Kärt barn har många namn och kompetenser. Cina har mångårig erfarenhet av kommunikationsbranschen och är lika bekväm i projekt som rör innovationsutveckling och digitala strategier till pr och kommunikation. Förutom det är hon en riktig foodie och kan det mesta som är värt att veta om mat.


Linda Lindehall - Strategisk kreatör
Linda vet hur rätt design kan utveckla hela affären. Och då pratar vi inte enbart om grafisk design utan även tjänstedesign och UX design. Få designer har sån bred kunskap inom hela designprocessen. Från strategi till att få minsta detalj på plats. Men det fixar Linda. Därför är hon designboss på Happy islands.