Om oss / teamet

om oss.png
 

Idag är det inte fråga OM ett företag ska bli mer hållbart utan snarare NÄR och HUR det ska ske. Hållbara affärer är lönsamma affärer som ger både ökad attraktionskraft för kunder och medarbetare. Men hur gör man det och vad behöver ni för stöd och hjälp? Vart är ni på er resa? 

För att kunna ge dig som kund den bästa lösningen så skräddarsyr vi så kallade dream teams som passar just det uppdraget. Vi vet att en stor utmaning ofta är internt inom företaget och därför ser vi till att jobba i tvärfunktionella team där affärsutvecklare, designers, it-utvecklare och kommunikatörer kan nå fram till och engagera hela er organisation. Förändringen måste komma inifrån och vi hjälper er på den resan. Många av oss har suttit i din roll och haft ledande befattningar inom både stora företag och organisationer. Från hållbarhetschef till marknadschef. 

 

Det är vi som är Happy Islands.

Anneli Hansson
Anneli utvecklar starka varumärken och kommunikation som verkligen gör skillnad för kundens affär. Hon har gedigen erfarenhet av såväl varumärkes- och designutveckling som koncept- och kommunikationsutveckling. Anneli har haft rollen som marknadschef på Lantmännen som utsetts till Årets mest hållbara varumärke. Hon är även utbildad designstrateg och varit chef för identitet & design för Lantmännens globala varumärke.

Kristina Risberg
Kristina hjälper företag att utveckla sin affär i en hållbar riktning och har en examen i Sustainable Management från University of Cambridge. Hon har även lång erfarenhet som pr-konsult för flera av landets ledande pr-byråer och har jobbat med kunder som Svensk mjölk, Martin & Servera och AP fondernas etikråd.

Linda Lindehall
Linda vet hur rätt design kan utveckla hela affären. Hon har mångårig erfarenhet av designyrket och har i grunden en examen i grafisk design från Berghs där hon även har vidareutbildat sig i ux och digital design. Hennes kunder är både företag, organisationer och kommuner och hon står bakom streetwearmärket Skilled fanatics.

Maria Carty
Maria hjälper företag att förflytta sig i en hållbar riktning. Från analys och strategisk rådgivning till genomförande. Senaste tolv åren har hon haft en betydande roll i Lantmännens prisbelönta hållbarhetsarbete, senast åren i rollen som Nordisk hållbarhetschef för Lantmännen Cerealia och varumärkena Kungsörnen, Axa och GoGreen.

Helena Starkenberg
Helena har arbetat med konsument- och marknadsinsikter i flera olika roller både som konsult och i ledande befattningar på företag som Kraft Foods och Cederroth. Hon kommer senast från Lantmännen där hon varit Insight manager och lett insiktsarbetet som innefattat allt från omvärldsanalyser, löpande varumärkesundersökningar till tester inför nya produktlanseringar.

Lena Borg
Lena har en gedigen erfarenhet från dagligvaruhandeln och Foodservice. Hon kommer senast från rollen som kategorichef på Saltå kvarn. Innan dess var hon tio år på Lantmännen där hon arbetat som produktchef och Trade marketing manager för varumärken som Kungsörnen och AXA.

Hanna Ydremark
Hanna är utbildad industridesigner MFA som drivit företaget Ydremark Designstudio i många år och är även verksam som designstrateg på Myra Design där hon utvecklar tjänster för bl a IKEA och Tobii. Hennes styrka är att kombinera strategi och kreativitet med fokus på utförande, testning och experimentering.

Nina Asp
Nina är vår sociala media expert som har koll på det senaste inom digital kommunikation. Hon vet allt om hur man mäter kampanjer på längden och tvären och hur man kan dra nytta av siffrorna för att få insikter och på så sätt vässa kommunikationen. Samtidigt skapar hon innehåll för sociala medier som engagerar och driver beteenden. Nina har jobbat med kunder som Åhléns, PK-huset, EA Games och Svenskt Kött.